Important Question Answers 17

اہم سوال و جواب

* نشے کے علاج میں ’’فالو اپ‘‘ کی کیا اہمیت ہے؟
’’فالو اپ‘‘ کے بغیر تمام کئے کرائے پر پانی پھر سکتا ہے۔ نشے کی بیماری میں ’’فالو اپ‘‘ ازحد اہمیت کا حامل ہے۔ ’’فالو اپ‘‘ میں مریض بارہ قدموں کے حوالے سے ہونے والی میٹنگوں میں شرکت کرتا ہے۔ اس کے علاوہ علاج گاہ کے’’فالو اپ‘‘ پروگرام میں اپنی شمولیت کو یقینی بنتا ہے۔

* علاج کونسی بنیادی تبدیلی کیلئے جدوجہد کرتا ہے؟
مریض کی نشہ بازی کا تسلسل اس عقیدے کی بنیاد پر ہوتا ہے کہ نشے کے بغیر اس کی زندگی نامکمل ہے اور اس کا سکھ، چین، آرام اور نیند نشے سے وابستہ ہے۔ نشہ بازی کے علاج میں ’’علامات پسپائی‘‘ پر قابو پانے کے بعد اس عقیدے کو بدلنے کی جدوجہد کی جاتی ہے اور ایک نئے عقیدے کی بنیاد رکھی جاتی ہے جس میں مریض عملی طور پر یہ دیکھتا ہے کہ دراصل نشے کے بغیر ہی زندگی مکمل ہے اور کوئی خلاء باقی نہیں۔ نشہ باری کا بنیادی علاج اس ایک عقیدے سے دوسرے عقیدے کی طرف سفر ہے۔ یہ سفر اچھے علاج اور این اے کی محفلوں کے ذریعے ہی طے ہو سکتا ہے۔ حقائق سے روشناس ہونے کے بعد کوئی بھی انسان پہلے جیسا نہیں رہتا۔ جب مریض نشہ ترک کرنے کی ضرورت کا احساس کر لیتا ہے تو وہ بدلنے پر آمادہ ہو جاتا ہے۔ پھراسے قدم بہ قدم بحالی کی راہ دکھائی جاتی ہے۔
علاج کے بغیر مریض ان مریضوں کی محفلوں میں شرکت کرتا ہے جو نشہ چھوڑ کر خوشحالی پا لیتے ہیں۔ ان محفلوں کو این اے کی محفلیں کہا جاتا ہے۔خوشحال مریضوں سے میل جول کے ذریعے وہ خود بھی آخر کار خوشحالی حاصل کرتا ہے۔
عام طور پر پاکستا ن میں علامات پسپائی کو کنٹرول کرنا ہی علاج سمجھا جاتا ہے حالانکہ اصل علاج تو اُس کے بعد شروع ہوتا ہے۔ خالی علاج بھی کافی نہیں۔ بعد ازاں بحال شدہ مریضوں کی راہنمائی میں بحالی کی حفاظت کرنا بھی ضروری ہے۔

* نشے سے بحالی کیلئے کوئی خاص نکتہ؟
نشے سے نجات کیلئے ضروری ہے کہ مریض میں ایک عظیم قسم کی نظریاتی تبدیلی آ جائے۔ اس کا فلسفہ حیات بدل جائے۔ اگر اُس کی فلاسفی پرانی رہے اور وہ نشے سے بحال رہنا چاہیئے تو یہ دونوں کا م ساتھ ساتھ نہیں ہو سکتے۔ بحالی انقلاب چاہتی ہے۔

* بارہ قدموں کا پروگرام کیا ہے؟
یہ پروگرام نشے کی بیماری سے نجات کیلئے دنیا بھر میں مؤثر ترین مانتا جاتا ہے۔ یہ پروگرام الکوحل انانیمس یعنی اے اے نامی انجمن کی طرف سے اس صدی کے چوتھے عشرے میں متعارف کرایا گیا۔ یہ انجمن شراب کے نشے سے بحالی پانے والوں نے تشکیل دی تھی۔ یہ رضاکارانہ تنظیم ہے۔ کسی کو اس میں شامل ہونے کیلئے مجبور نہیں کیا جاتا، پھر بھی لاکھوں لوگ اس میں شریک ہو کر نشے سے نجات پاتے ہیں۔ یہ انجمن ایک پروگرام پیش کرتی ہے جو شراب کے مریضوں کیلئے معجزانہ طور پر بحالی کا تحفہ دیتا ہے۔

* نارکوٹکس انانیمس کی تاریخ کیا ہے؟
1935 ء میں نیویارک کے ایک سٹاک بروکر بِل ولسن نے کئی سال کی جدوجہد کے بعد شرا ب سے نجات پائی تو قدرت نے اس شخص کو ہمیشہ کیلئے نشے کے مریضوں کی فلاح کا ذریعہ بنا دیا ہے۔ ذاتی تجربے کے حوالے سے بِل ولسن پر یہ انکشاف ہوا کہ جب نشے کے مریض آپس میں مل کر جدوجہد کرتے ہیں تو نہ صرف وہ نشے سے نجات بلکہ سکون کی دولت بھی پاتے ہیں۔ بل ولسن نشہ چھوڑنے کے ابتدائی دور میں ایک دوسرے عادی شرابی ڈاکٹر باب سمتھ کو ملا تو اس کی نشے کی طلب نے اپنے شدت کھو دی۔ تب سے اب تک کروڑوں نشے کے مریض اس تجربے سے گزرے ہیں۔